Excite

Tips om niet aan te komen met de kerst

Je zult het vast wel kennen: kerstmis is voorbij en je bent een paar kilo zwaarder. Al dat lekkere eten tijdens de kerstdagen zorgt daar natuurlijk voor. Hoe kun je zorgen dat je niet zoveel aankomt tijdens de feestdagen, maar toch geniet?

Belangrijk is om goed te ontbijten en te lunchen. Mensen doen dit vaak niet, omdat ze weten dat er zoveel lekkers is tijdens kerst. Dit is niet verstandig, want je hebt dan een lege maag, waardoor je veel meer zult snoepen. Je kunt ook kiezen voor gezonde hapjes of een gezond kerstmenu. Gezond kan immers ook heel erg lekker zijn. Er zijn talloze recepten te vinden voor gezonde menu’s. Pas ook echt op met alcohol. Overdrijf niet. Je mag best wat alcohol. Als je het jezelf gaat verbieden krijg je er alleen maar meer zin in, maar zorg ervoor dat je niet teveel drinkt en spreek duidelijk met jezelf af hoeveel alcohol je mag. Bijvoorbeeld één glas wijn tijdens het eten.

Een beetje lichaamsbeweging tijdens de kerstdagen kan ook geen kwaad. Je hoeft echt niet extreem te gaan sporten. Kleine dingen kunnen al helpen, bijvoorbeeld na het eten helpen met de afwas of de koffie inschenken voor de gasten.

Het belangrijkste is dat je jezelf niet teveel gaat verbieden. Het is maar één keer kerst in het jaar en het is zonde als je daar niet een beetje van kunt genieten. December wordt vaak gezien als een zware maand, maar het valt eigenlijk best mee. Het is maar twee dagen kerst. Als je de andere dagen gezond eet en voldoende beweegt, zullen die twee dagen niet veel effect hebben op de lijn.

Afbeelding: Flickr account arbron

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017